NIU-sähköpotkulautojen huolto
Jos tuotteessasi ilmenee vikaa, tutustu ensin käyttöohjeen vianmääritysneuvoihin. Varmista
myös, että laitteessa on uusimmat päivitykset asennettuina NIU-sovelluksen kautta.
Mikäli vika edelleen jatkuu, ole yhteydessä huoltokeskukseen tämän ohjeistuksen mukaisesti.
Kaikki asiakirjassa esitetyt hinnat sisältävät arvonlisäveron 25,5 %.
Huoltopyyntö
Huoltotapaus tulee avata sähköpostitse ennen tuotteen lähettämistä huoltoon.
Lähetä huoltopyyntö osoitteeseen piketa@piketa.fi tai täytä meidän huoltolomake TÄSTÄ.
Huoltopyynnössä on oltava seuraavat tiedot:
1. Tuote
2. Sarjanumero (pystyputkessa tai myyntipakkauksessa viivakoodin yhteydessä)
3. Ostopäivämäärä
4. Kuittikopio
5. Viankuvaus ja tarvittaessa selventäviä valokuvia
6. Lähettäjän yhteystiedot (palautus samaan osoitteeseen)
Kun huoltopyyntö on käsitelty, huoltokeskuksen vahvistusviestissä on tapauksen yksilöllinen
RMA-numero, täytettävä huoltolomake, lähetysohjeet ja muut tarvittavat tiedot/asiakirjat.
HUOMIO! Tuotteisiin tallennetut tiedot saattavat tyhjentyä huollossa, eikä huoltokeskus vastaa
menetetyistä tiedoista. Tuotteen tiedot kannattaa ehdottomasti varmuuskopioida.
Huoltoaika-arvio on noin 5–10 työpäivää.
Tärkeää yleisistä takuuehdoista
Lähtökohtaisesti tuotteet pyritään korjaamaan. Mikäli tämä ei ole mahdollista, huoltokeskus
tekee tuotevaihdon tai viime kädessä siirtää tuotteen hyvitettäväksi.
Jos tuote saapuu huoltokeskukseen puutteellisesti pakattuna (esim. ilman täytettyä
huoltolomaketta), tuotetta ei huolleta ja käsittelystä aiheutuneet kulut veloitetaan ennen
tuotteen palauttamista.
Jos huoltokeskukseen saapuva tuote ei ole takuun alainen (esim. takuuaika ylittynyt, vika johtuu
käyttövirheestä/asennusvirheestä/kuluvista osista/luvattomista muokkauksista tai laitteessa
havaitaan kosteusvaurio), huoltokeskus toimittaa korjaustyöstä kustannusarvion. Jos
kustannusarviota ei hyväksytä, aiheettomasta vianetsinnästä veloitetaan ennen tuotteen
palauttamista kustannusarvio 40,00 €, rahtikuluja 58,00 € (29,00 € / suunta) sekä laskutuslisä 3,00 €.
Maksua ei veloiteta, mikäli kustannusarvio
hyväksytään ja tuote korjataan.
Jos tuote lähetetään takuuhuoltoon, mutta huollossa ei havaita ilmoitettua vikaa, ennen
tuotteen palauttamista aiheettomasta vianetsinnästä veloitetaan 40,00 €, rahtikuluja
58,00 € (29,00 € / suunta) sekä laskutuslisä 3,00 €.
Tärkeää Niu-sähköpotkulaudoista
1. Takuuaika on 24 kk.
2. Muista päivittää laite säännöllisesti NIU-sovelluksen kautta.
3. Laitteen tai ohjelmiston muokkaus on ehdottomasti kiellettyä – takuu raukeaa!
4. Aivan kuten muutkin kulkuvälineet, myös tämä laite tarvitsee säännöllistä käyttäjän
tekemää huoltoa. Tarkista mm. taittomekanismin ja jarrujen toiminta, kiristä ruuvit
tarvittaessa ja aseta oikeat rengaspaineet. Lue lisää käyttöohjeesta.
5. Yleisin syy rengasrikkoihin on liian alhaiset rengaspaineet.
a. Oikea rengaspaine on 3,1–3,5 bar.
b. Renkaanvaihdon voi suorittaa itse sopivia työkaluja käyttäen.
c. Huoltokeskus tarjoaa myös renkaanvaihtopalveluita hinnastonsa mukaisesti.
6. Huoltoa varten poista laitepari Niu-sovelluksesta – muuten laitetta ei voida huoltaa!
7. Puhdista laite huolellisesti käyttöohjeen mukaisesti. Likainen laite estää diagnosoinnin ja
korjauksen. Likaisen laitteen puhdistusmaksu on 50 €.
8. Toimita huoltoon sähköpotkulauta + laturi. Tangon ruuvit kannattaa teipata pystyputken
kylkeen.
9. Pakkaa laite mieluiten alkuperäiseen tai vastaavaan pakettiin ja pehmusta se hyvin. Jos
tarvitset neuvoja turvalliseen pakkaamiseen tai pakkausmateriaaleja, ole yhteydessä
huoltokeskukseen.